pondelok 21. mája 2012

Preteky cestných skútrov Dunajská Streda - časť. 2


Nedeľa začala štandardne, budíček, rýchle raňajky, umyť zuby a šup šup na trať do voľných tréningov. Po odjazdení prvého tréningu Alcatelko i ja sme začínali tušiť technické problémy, Haki bol v štandardnom kľude. Na skútroch sa odservisovali nutné úkony a čakalo sa na povinnú kvalifikáciu. Do kvalifikácie sme išli slušne nabudení a všetci sme boli ochotní zo seba vydať maximum. No osud mi nebol veľmi naklonený a po odjazdení prvého zavádzacieho kola mi motor skapal. Keďže je povinnosťou jazdca odjazdiť 3 celé kolá musel som skúter za každú cenu „zobudit“ čo sa mi aj niekoľko krát podarilo no nikdy som neprešiel viac ako 50-80m … Týmto spôsobom som odkrúžil - odtlačil 3celé kolá a pekne nahnevaný som zamieril do depa. Alcatelko a Haki odjazdili celú kvalifikáciu a Haki svojím najlepším časom jednoznačne potvrdil favorita tohtoročnej sezóny. 

Asi takto to vyzeralo počas meraného tréningu  v odstavnom depe:

 
Po zistení chyby – zadreté ložisko na kľukovom hriadeli som v podstate preteky zabalil. No Peter - náš technický poradca :-) Haki aj Alcatelko ma začali hecovať, že musím prehodiť motor a do preteku za každú cenu nastúpiť. Kedže sa mi podobný problém stal minulý rok v Maďarsku pre istou vozím náhradný starý motor bez valca, len osadený kľukovým hriadeľom. Kto sa niekedy vŕtal v skútri vie, že táto výmena trvá niekoľko hodín no ja som na to mal necelé dve hodiny. Pustil som sa do práce, nakrátko som len odskočil na povinnú rozpravu jazdcov a činovníkov Slovenskej motocyklovej federácie a znovu k motoru. Priznám sa do poslednej chvíle som neveril, že to stihnem a keď to aj stihnem či bude možné na tom jazdiť. Na motor som nahodil starý valec... tesnenia aké boli po ruke, karburátor, variátor a spojka boli naladené na iný valec a to že som to nakopol asi na tretí pokus bol absolútny zázrak. Asi 7minút pred pretekom som si za pochodu umýval ruky aby som si moc nezababral pretekové rukavice od oleja, Peter zobral skúter na „skúšobnú jazdu“ po priľahlej cestnej komunikácii a ja som len tak tak dobehol k vjazdu na trať. Peťo mi podal skúter a povedal len nech sa držím... Ísť na tom skútri bolo ako jazdiť na divokom koni :-) 

No žiaľ nebol som sám kto mal problém, Alcatelko avizoval zlyhanie motora a už ani neabsolvoval zahrievacie kolo - vravím si zaujimavý začiatok a bol som absolútne presvedčený, že ho zakrátko budem nasledovať. No osud si povedal niečo iné a ja som odjazdil prvý pretek na „divokom koni“ tak, že som jazdil na úrovni môjho minuloročného času. Dokonca som skončil predposledný :-). Haki prvý pretek vyhral. V boxoch bolo opäť veselo, moje nervy trochu ustúpili a keď som videl odlomený kus piestu a valca v Alcatelkovom motore bolo mi jasné že môžem byť rád že sa mi len zadrelo ložisko... Do druhého preteku som nastúpil trochu ukľudnený, pneumatiky nahriate, motor málinko doladený a všetko tak ako má byť. Skončil som samozrejme na poslednom mieste, ale v podstate tým, že som odjazdil celý pretek a tým, že to ten motor všetko vydržal som vyhral sám nad sebou – lebo tie preteky pre mňa vlastne skončili už doobeda :-), a v podstate som asi lepší mechanik než jazdec :-).
Haki suverénne vyhral aj druhý pretek a to nás všetkých dookola naplnilo dobrou náladou.
 
Aby som to tak v krátkosti zhrnul, pretek v Dunajskej Strede nás stál veľa energie i peňazí / dva rozšrotované motory /, ale v podstate vyhral jeden z nášho tímu a to si ceníme najviac. 
 
Touto cestou ďakujeme za pomoc kamarátovi Petrovi za neustálu podporu v depe a boxoch a samozrejme rodinným príslušníkom...


Firme Silk&Progress s.r.o - Česká Republika , Sapa - Žiar nad Hronom a M&P optik – Liptovský Mikuláš za priamu i nepriamu podporu. 

Zopár fotočiek 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.